torsdag 30 juni 2011

SEMESTER

nämenhallå,

här sitter jag och drömmer om min semester. laddar. planerar. bestämmer att jag ska ta dagen som den kommer. ser mej själv ligga på playan med en bra bok i bikini och svettas. sen avbryter jag mitt drömmande och kikar in på expressen, bara en liten sväng. "svealand och götaland får högst regnmängder under juli månad". haha. det kan de tro! tänker jag och fortsätter längta till den dagen då jag ligger på en gummimadrass nånstans på ett vatten och guppar omkring, njuter. slumrar till, ramlar i, hoppar upp, guppar lite till på vågorna.. solar, har med picknick i form av chokladkex som chokladen smälter i så de blir så där somrigt goda, saft till vicce och vatten till mej. och nybakta vaniljbullar.. mm.. efter en dag på stranden åker vi hem, duschar, är sådär skönt solbrända och man känner sej lagomt mör. åker till ICA. i sommarklänning och solblekt hår. känner sej fräsch. handlar chips och dricka till kvällen. åker hem. startar grillen, lägger på köttet som legat i marinad hela dagen, kastar in klyftpotatisen med massvis med vitlök på, i ugnen. grillar. småpratar med folket i väntan på maten, busar med kidsen. löser korsord. sudoku. njuter. äter, njuter lite till. packar ihop fiskegrejerna, åker till siljan och fiskar lite abborre. lax. eller gädda. mört funkar också. eller vafan, det är roligt att bara kasta lite. sen åker vi hem igen, kastar oss i soffan, i ett svalt vardagsrum, myser ner oss, slår på nån bra film. äter chips. dricker cola. halvsover, kanske spelar kort. snackar goja, skrattar. njuter. går och lägger oss. somnar. drömmer go'a drömmar. vaknar tidigt, går ut barfota i ett daggi't sommargräs, gör kaffe. njuter av morgonsolen.

  ÄR. bara vara. njuta. 

2 kommentarer:

  1. ta dagen som den kommer.... är det sol?? Ja då har du ju redan planen fix o färdig... regnar det... pffff ja då hittar ni på nåt annat... fiska är iaf bäst i stilla regn eller osoliga dagar. Om du ska ha nåt på kroken vill säga

    SvaraRadera
  2. regnar det får jag väl fiska nånting annat någon annanstans xD .. näe. jag skojar. jag är faktiskt inte så karltokig som jag utger mej för att vara :o det kallas ironi :) så, nu fick jag med det också. haha. .. och sol. det är väl klart. annars får jag väl spela kort inomhus och springa naken i regnet :D

    SvaraRadera