tisdag 3 augusti 2010



it's all about me...



1. Har du körkort?

- yeeess, kirrade det år tjugohundraett.

2. Hur många uppkörningar gjorde du?

- pfft, en såklart!

3. Drömmer du?

- i'm a dreeaaameer.. hellyeahjaggör.


4. Om ja; minns du dina drömmar?

- ja en del, som tur är :) .. en del, som inte tur är :P


5. Tror du på nåt övernaturligt?

- yepyep!


6. Om ja; vad:

- livet efter döden :)

7. Röker du?

- brukar känna mej rökt ibland, räknas det?


8. Spara eller slösa?

- ehhh, hooost. slösa. som försöker omvandla sej

till en spara. går... helt okey :)


9. Har du investerat pengar?

- äger ju min lägenhet xD


10. Spelar du sällskapspel?

- sjuukt kul är det! helst frågesportiga sådana :D


11. Favoritspelet?

- jaha, skulle det komma en sådan fråga.. ehm..

..favoritspel? TP? barngeni? pictionary? kvinnor mot män?

så det kan låta? finns ju många :D


12. Favoritsemesterställe:

- leksand toppar min lista, finland strax därefter. bara

för att jag är så familjekär. och för att det är fint där.

annars; bästa stället utomlands, förutom suomi?

portugal!


13. Drömresan skulle vara:

- mej vill till america! och så vill jag till barcelona.

men det är nog fotbollens fel.... :)


14. Länder jag har varit till:

- oooh, vilka ställen har jag rest till? nu måste jag

tänka jue.. let's see.. lanzarote, finland, gran canaria,

danmark, portugal, ungern, polen, österrike, cypern,

kreta.. uhm.. tjeckien.. hm, känns som jag glömt nåt.

eller så var det där alla :D


15. Semestertips?

- heh! semestertips? köp en husvagn... :)


16. Semestermardröm?

- att man blir sjuk?


17. Vad skulle du INTE göra på din semester?

- gå till jobbet!


18. Vem diskar hemma hos er?

- mr. diskmaskin :D


19. Storhandlar du?

- yep! jätteduktig är jag!


20. Är det något du är bra på?

- bra, på? jag är bäst! på att vara mej själv. bl.a. :)



21. Är du praktisk?

- girls can do it! såklart jag är.

22. Är du teknisk?

- girls can do it! såklart jag är. ursäkta upprepningen där ;)


23. Har du besökt nåt nöjesfält?

- skara, grönan, liseberg, prater i wien, det som ligger

i köpenhamn och det där andra i danmark som ligger på en

kulle eller nåt liknande... fan, mitt minne sviker mej.. :P

och sen nöjesfältet i vasa! ofcourse.


24. Gillar du det?

- gillar och gillar... älskar't! :D


25. Favoritkarusellen?

- åhnej, vill inte välja favorit. stockarna? berg- och dalbanan?

discojet? blå tåget (haha)? pop-expressen? finns så många jue! :)


26. Dusch eller badkar:

- dusch! tycker badkar lätt blir snusk, va :o

men mysigt också iofs.. men jag håller fast vid dusch :)


27. Färg på ditt duschdraperi?

- har duschkabin jag, fast ett lila draperi hänger bredvid!


28. Syr du dina gardiner själv?

- jag & sy är inte något som går jättesuperduperbra ihop.

jag kan inte sy. har inget tålamod med att sy. tycker det

är tråkigt att sy. men jag har faktiskt sytt några gardiner,

de gånger jag har varit tvungen att göra't själv.. kanske inte

sydde rakt.. men det blev gardiner xD


29. Musikfavoriter / favoritartist:

- allätare! nästan. bort med jättehårdrock :o

okey, gillar nickelback. linkin' park. och sådana. coldplay.

mraz, radin, darin ;) .. promoe, fronda. pink.


men min favvo? e m i n e m!


30. Tittar på TV:

- jaa.. ibland så :) just nu svampbob 4kant :D


31. Hur mycket tittar du på TV?

- säkert lite varje dag men mest blir det slötitt :)


32. Äger du nån leksak?

- men jaaa! min dator! och nå'n annan.


33. Varför har du sparat dem?

- varför skulle jag inte? :S


34. Lekte du med Barbies som liten?

- ja, jag gjorde!


35. Äger du en kamera?

- yes, mobilkamera, digitalkamera och vanlig gammal

hederlig kamera.


36. Vilken sort?

- Olympus på alla förutom mobilen ;)


37. Fotografera du mycket?

- jaa! bästa minnen'a det :) fot'ar varje dag.


38. Högtid du gillar?

- min födelsedag?! näe. jag är inte så mkt för högtider,

den dagen de slutar börja sälja julgrejer redan i september

och det blir mindre stress en julafton så väljer jag

det :)


39. Har du prestationsångest?

- kan ha ibland. drygt!


40. Har du drömt sanndrömmar nångång?

- hm. svårt. har drömt sådant som sedan har kommit att

hända, tror jag. ja. eller jag vet inte.. men man har ju

sådana där deja vu's ibland? :s


41. Har du en brevvän?

- nej men vill ha :D


42. Dricker du mjölk?

- bara i kaffet :)

43. Varför då?

- för att kaffet inte är gott utan?


44. Vad anser du om kungahuset?

- att de är väldans snygga de som bor där!

45. Läser du skvallertidningar?

- jaaa :) hänt bild och sådant.

46. Tror du på allt det står i dem?

- oh yeah!

47. Lyssnar du på folks skvaller om andra?

- det går in i ena örat och ut genom det andra..

48. Skvallrar du ibland?

- skvallrar? det gör man säkert ibland :D


49. Hur kör du bil?

- med händerna på ratten! coolt, va? säger ju

att jag är bäst :)


50. Har du något favoritcitat?

- "jag behöver inte inledas i frestelse, jag kan gå själv" ..

- "man måste lära sej att sola fast det regnar"

- "look, if you had one shot. one opportunity. to

seize everything you ever wanted, one moment. would

you capture it? or just let it slip?"




51. Öppna en bok du har i närheten, slå upp sidan tolv och citera den fjärde meningen:

- har ingen bok men jag har inspirationskort :D .. 12e kortet; det strålar om dej idag"


52. Favoritfika på café?

- kaffe!


53. Ljud du hör just nu:

- vicce som lirar fifa10 :)


54. Vad finns på väggarna i rummet du sitter i?

- tavlor, blommor, fotografier på vicce :)


55. Har du en bra relation till dina föräldrar?

- jo'rå's'att!


56. Gillar du att betala räkningar?

- kan vara bland det roligaste jag vet? nooooot! vem tycker

det är skoj att betala räkningar? egentligen :s


57. Har du koll på din ekonomi?

- det tar sej :D


58. Har du vunnit pengar nångång?

- jaaaooo... en tia här å där ;)


59. Spelar / tippar du på nåt?

- inte längre!


60. David Bowie eller Beatles?

- beatles definitivt.


61. Favoritämnet i skolan?

- engelska, bild, svenska. nåt! av dem :)


62. Världens fulaste ord?

- "brynäs"? ;) .. eller "ärtigt"? :P


63. När du svär; vilket ord använder du då?

- ooouuii, jag måste sluta svära så mycket :/

det blir massa "fan, jävlar, skit, helvete" om dagarna.


64. Världens vackraste ord?

- "leksand" ;) .. förutom "jag älskar dej" på ett menande sätt

så tycker jag att "beautiful" är ett väldans jättefint ord :)

65. När rengjorde du din ugn senast?

- definitivt inte igår...


66. Berätta om det värsta du varit med om:

- alla svek på alla sätt och vis är det värsta!


67. Är du social?

- älskar att umgås med folk! men har ett lika stort

behov av att vara själv :)


68. Skulle du kunna slänga ut 3000 kr på en romantisk middag?

- sket jag pengar; så ja! annars? absolut aldrig :o


69. Vad är det mest romantiska du vet?

- spontant visande av att man finns i någons tankar!


70. Barnprogram du avskyr sen du var liten:

- öööh. och så var det, det här med minnet... vet inte om det fanns

något jag verkligen inte tycker om? hjälp mej - någon?

71. Samlar du på nåt?

- kramar!


72. Din värsta ovana:

- snuset...


73. Din bästa ovana:

- att jag skrattar i tid och otid? :P


74. Kändis du skulle vilja vara:

- den motspelaren som får hångla med paul walker...


75. Kändis du skulle vilja vara med:

- taylor lutner? :P


76. Du ångrar att du inte:

- åkte till sälen och säsongsarbetade! ..


77. Du blir glad av:

- att göra andra glada :D .. sen har jag en kärlek för bus :D


78. Du blir förbannad av:

- o r ä t t v i s a ...

79. Drömjobb:

- oj. vet inte. jag vet inte vad jag vill bli när jag blir stor :o


80. Om du fick 10 miljoner:

- skulle jag bli så ledsen att jag började gråta eller neeeej,

skulle jag inte :D .. jag skulle bygga mej ett hus! och så :D

ett jättefint hus, skulle jag bygga.

81. Det här skulle du inte göra ens om du fick en miljon:

- hångla med reinfeldt..

82. Nära-döden-upplevelse?

- näpp... som tur är...


83. Ditt livs bästa ögonblick:

- när vicce föddes + alla ggr jag sett honom & mina syskon glada

och lyckliga. stolt blir man! i hela hjärtat :D

84. Bästa tekniska uppfinningen:

- dator? mobil?

85. Du kommer till himlen / helvetet:

- en fot på var sida? :P

86. Har du någon bästis?

- världens bästa!

87. Beskriv dig själv med tre ord:

- snäääll, pratglad &... &.. glad? :D


88. Vad får dig alltid att skratta?

- humor, brukar funka ;) ..


89. Har du bra självförtroende?

- är rätt självsäker men självförtroendet är sämre.

en dag är väl det ordnat också... såklart :)


90. Älskar du livet?


- life is beautiful!


91. Vad önskar du?

- aah, min högsta önskan just nu, är att..

..få vara nån för någon.. som pillan så fint sa't :)

hur lovely vore inte det! ..


92. Vad tycker du är gott?

- godis är gott! kyssar är gott! mat är gott! pengar är gott! livet är gott!


93. Vad har du för humor?

- jag har kanske lite knasig humor men den helt klart bästa :D

.. oftast är verkligheten det som är roligast, va? just open up

your eyes and see.. :)


94. Har du varit fruktansvärt kär någon gång?

- jaaaa .. en gång.


95. Vad ska du göra idag?

- ligga i soffan, gå ut å cykla, handla, dricka kaffe, laga mat,

vara jag..

96. Vad läser du varje dag?

- nyheterna på facebook? xD .. fy patetiskt, fb-rehab ftw? ;)

.. jag läser expressen! online!

97. Vad dricker du varje dag?

- kaffe & vatten. alltid.

98. Senast köpta skiva:

- oj.. skiva.. köpt? eeh. :s .. tror det kan vara eminems :)


99. Senast film på bio:

- eclipse! .. nom nom nom!

100. Skriver du dagbok?

- från och till.. så gör jag det :) precis som bloggen ;)


...




3 kommentarer:

  1. Jag lägger in en protest..... ibland är det ju faktiskt knäna som du styr med.... johorå det har jag sett minsann....

    o du.... JAG styr alltid med händerna på ratten *nickar*

    SvaraRadera
  2. haha :D ääääh, du ska inte hålla på sådär och hålla påå.. det är fortfarande mer säkert när jag kör :D jag brukar inte gena över dikena iaf :D ..

    pusss på dej

    SvaraRadera
  3. inte jag heller.... det brukar aldrig gå att komma över dem så jag genar inte. jag parkerar så snyggt där ju... XD

    SvaraRadera