måndag 8 februari 2010


linda säger
; du skriver inget i din nya blogg!"
så jag lär väl försöka göra det, då :)

har haft en wonderbar helg! fredagen var en av
de bra'iga fredagarna. rätt vecka. vicce kom hem :D
efter önskemål från honom bjöd vi hem linda & smilla
på tacos och myskväll med film. var meningen att
vi skulle titta på G-force, den där barnfilmen med
hamstrar som är FBI-agenter. helt allvarligt, vad
är det för en hittepå-film? blir alldeles nervös! vi
stod ut i ca 15 minuter, sedan frågade min son lite
snällt om han fick gå och spela dator istället xD

vi fastnade framför let's dance och det var mkt bättre!
de dansade nästan lika bra som oss, som vanligt,
tacosen var god, likaså colan med is i och allt
godis vi lyckades smaska i oss innan det var
dags för dem att åka hem och för oss att sova :)

...

...och så kom lördagen :)
hade lovat vicce skridskoåkning, trotsade febern
och förkylningen och åkte iväg med vicces morfar
till hockeyrinken. där mötte vi upp tisse och linnea,
alltid trevligt att ha den galningen i närheten! tror
inte den karln är frisk ens på en halv liten fläck. en
iskall jag och en genomsvettig vicce åkte efter en
timme eller två hem för lite mat och vila innan vi
tog farsans renault och gasade till g-valla och..

..jo, vi åkte hem till linda & smilla :P
myskväll igen! yes, yes, yes! det var ju melodi-
festivalen och den ville tydligen linda titta på :O
jag tittade på ola och jag tror han tänker springa
och vinna den där tävlingen! paltsvimma fick vi
efter en hel drös med mer godis (typiskt oss) så
vicce somnade på golvet under filt och jag somnade
i soffan under en annan filt, mitt under en konversation
med linda i vanlig ordning (tummenupp). "så länge det
är som vanligt, är det väl bra!" brukar jag säga på
ett väldans uppmuntrande vis till mina pensionärer
så jag får väl tro att jag har rätt när det gäller det ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar