lördag 24 september 2011

JUST ME, MYSELF & I

jag fick en fråga igår; "när ska du växa upp, då?" hette den.

jag har tänkt på det här, när ska jag växa upp, då? hade jag inte gjort det redan - eller vadå? är jag omogen? baserat på vad?

för att jag inte har någon pojkvän? för att jag inte har en fungerande bil? för att jag tycker det är kul att busa? leka? gå på tivoli? ha roligt?! jösses, vad den frågan förvirrar mej så här i efterhand.

det kom en följdfråga också; "yngre killar kanske inte är det rätta, tänkt på det?". (aha, jag är alltså omogen för att jag inte bryr mej om åldern? men varför denna ständiga diskussion? lägg av :o jag kommer ändå göra som jag vill) och då tänker jag; "nähä? är äldre det då?". fråga mej och jag säger: same same but different"..

jag kollar inte ID och jag tänker inte börja göra det men däremot så drar jag ICA-kortet när jag handlar, jag vattnar mina blommor på söndagar, jag har ett fast jobb, jag kan laga mat, jag tycker IKEA är en rolig butik, jag dricker kaffe varje morgon, jag tycker om att lösa korsord och jag ser aningen bättre med läsglasögonen på.

jag tycker om att gå i mjukisbrallor, jag stryker inte mina kläder, jag dricker coca cola, jag gillar att lyssna på hög musik, göra bus, dricka öl, åka pulka och se på fjantiga kärlekskomedier.

jag tycker inte om att sy men gör det om jag måste, jag städar min lägenhet själv. jag skruvar upp mina hyllor all by myself och jag kan tapetsera. skulle inte bultarna sitta så hårt, skulle jag byta däck själv på bilen. jag älskar att gå på hockey och jag behöver ingen kille till hjälp om en släpkärra ska köras.

man är inte vuxen för att man slutar leka, hellre dricker rödvin än öl eller stickar sockor en lördagkväll istället för att dansa på krogen, det handlar om att folk och dagar är olika. jag kanske stickar sockor, dricker öl och dansar på mitt vardagsrumsbord ikväll för att nästa helg halsa rödvin ur flaskan och svänga mina lurviga på krogen.... vad vet du? ;)


vet inte hur jag skulle presentera mej själv, kanske något i stil med;

"hej jag heter fröken roos, jag är jag, jag är mej själv & jag kan! ja, själv, till och med. mogen, omogen - ta bort de ur SAOL eller associera orden med gula eller gröna bananer. för att stämpla människor hör de inte hemma. klarar sej gör man och det ordnar sej hela tiden. man ska göra det man känner för, för stunden och man ska inte ta allt för allvarligt, man ska skratta ofta och tänka logiskt. det finns faktiskt humor i det mesta och vad mycket bättre det känns genom att tänka "det här är kuuul!" än att tänka "det här suger....". ja, ni märkte väl skillnad bara genom att läsa det efter varandra. jaha, vem är jag nu då? just ja, jag var ju jag. hoppas att du är du också, isåfall har vi något gemensamt du & jag :)"


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. gillagillagillagillagillagillagilla

    jag tror att Roos har tänkt till.... underbar text

    och

    såååååå SANT

    SvaraRadera