lördag 2 juli 2011

SWEET DREAMS ARE MADE OF THIS

aah så skönt jag sovit. vet inte om ni vet det, men när man har barn så håller man alltid en tumme för att ungen åtminstone tänker, snälla, snälla, sova längre än klockan 7. vi har ju faktiskt sovmorgon! vi har semester. man får sova hur länge man vill, jätteskönt :D så; sov! jag är inte en sådan där mamma som går och knyter mej klockan 9 på kvällen 'jag behöver sömnen'. jag hör till dem är vakna längre än verkligen nödvändigt. o1.22 inatt t.ex. jag blir så trött! ja, rent logiskt, alltså. när V sedan vaknar o7.3o, väcker mej och frågar "får jag låna din dator och lyssna på Eric Saaaade?" och jag astrött med en enda tanke i huvudet 'vad som helst, gör vad som helst - ge mej sömn!' svarar: "gör det du. men ingen hög volym och ingen hög sång." "nej, nej. lovar" säger Vicce och springer nöjd in i vardagsrummet och jag kan somna om.. när jag kikar upp med ena ögat någon timme senare och hör "I will be popular, I will be popular, I'm gonna geeet theeere - popular! my body wants you girl.. my body.." från högtalarna på datorn.. så vill jag mest bara somna om igen och låtsats som jag inte hört något alls. eller ska jag vara glad att det inte är heavy metal jag vaknar till? tänker jag och ligger och tjuvlyssnar på V medan han sjunger med i texten.

när jag sedan vaknar till ännu mer så kommer jag på, hur kom kid in på youtube och hur hittade han Eric Saade där? oh my god! jaha. behövde ju inte fundera på det så himla länge iofs, sådan mor, sådan son. bäst :) tack Internet, tack youtube, tack eric saade - tack tekniken. tack underbara, smarta, duktiga V. härliga sovmorgon! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar