torsdag 14 juli 2011

I WANT TO BREAK FREE

här sitter jag och drömmer. kikar runt lite, tänker. det knakar till och med.

kolla här, eller varför inte det här - skulle inte tacka nej till detta heller :)

varsågod, en inblick i mina tankar, just här, just nu;

pengar, en lottovinst på en lottokupong jag inte ens visste jag köpt?
ett jobberbjudande där jag tjänar miljoner i månaden, som bara dyker upp - bara sådär?
näe. trodde inte det heller :) men här kan man sitta. drömma om framtiden. om livet. eller så kan man göra något åt det. chansar man inte kommer man att ångra sej, för då får man aldrig veta. men om man chansar och det inte fungerar? ja, då vet man ju det. guuu' så enkelt det låter. helvete så svårt det är. ett steg framåt eller stå kvar på samma ställe och trampa? jag är livrädd. att jag ska tänka likadant om ett år igen. varför är det så enkelt, att bara låta dagarna flyta på? "jag känner inte att mitt arbete ger mej tillräckligt" - ändå går man dit varje arbetspass. man får pengar varje månad. löning. pengar. det måste man ha. "jag vill börja plugga" - ändå söker man ingen utbildning, man har ju ett jobb. man får pengar. varje månad. den 27e. någon dag innan ifall den 27e infaller på en helgdag. oooh, so simple. men man får pengar för att man gör just det, står och stampar. nej, inte så. jag tycker om mitt jobb. men jobbar du som undersköterska så kommer du alltid att jobba som undersköterska. du kan inte klättra. jag vill framåt, uppåt. just nu tänker jag sitta kvar i soffan ;) men tankarna snurrar. det finns inte bara en utbildning att välja på :P vad vill jag bli när jag blir stor? :)

"Never give up on something that you can't 
go a day without thinking about."~ Unknown

"Believe you can and you're half way there."~ Theodore Roosevelt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar