fredag 8 juli 2011

DIGGAR DIN STIL, JA DU VET, DET BARA BLEV SÅ

siddu, jag skulle dra med mej grabbarna här (vicce & martin) ut eftersom att det faktiskt är, ja sommarlov och ja sol. liksom. hajvfajv-väder! istället kastade jag just omkull mej, bara för att skriva ett litet inlägg. kände för det. man får ju sådana där ryck ibland. jag är ingen bra mamma idag, det är det jag älskar med Mia Skäringers bok, för vi är likadana. här sitter vi. eller de sitter. och spelar tevespel :o fyskämspåmej! hur kan jag skriva det i bloggen? jag borde skämmas! men näh. jag gör inte det. jag ligger i soffan istället för att baka bullar. men (igen) jag har tvättat idag! och hängt tvätt. grannens i och för sig men har ändå gjort det och bra blev det, så bra som det kan bli när man hänger tvätt. hur många gånger ska man behöva skaka ut ett linne för att det ska bli rakt? jag tänker inte stryka kläder, speciellt inte grannens. det gör min mamma i skrivande stund. stryker sin egen tvätt, inte grannens alltså. det vet jag. det läste jag på facebook. eller ja. det stod ju inget om vems tvätt det var... facebook! jag facebook'ar också. mitt på ljusa dagen. mitt i sommarvädret. på semestern. nope, tänker inte skämmas för det heller. jag har nog inte lärt mej nånting av henne. inte av nå'n vad det verkar. trots det äter jag havregrynsgröt med skivad banan till frukost och dricker 2 liter vatten om dagen. grabbarna då? jo, de åt väl en smörgås eller två. det måste ju gå fort att äta så man hinner spela lite mer tevespel. tänkte på en annan sak, är det ens fint väder ute - egentligen? alla persienner är ju neddragna här. jag kanske har fel. det kanske är varmt på grund av stereon, teven, xbox'et och datorn. tror jag ska ut och kika lite på det. cykla en sväng, till poolen. till gräsmattan. med min bok och min korsordstidning. till alla getingar som jag ska bli rädd för medans min snart 7-åriga son säger till mej; mamma. sitt still när det kommer en geting så flyger den iväg! skrik inte, vifta inte. den blir arg då! ska du aldrig lära dej att lyssna på mej när jag säger det?"

3 kommentarer:

  1. O tänk att din son är så klok så han förstår o inte tro på allt mamma säger.... för då hade han sprungit efter dig o varit lika rädd för den däringa getingen - som heter Fabian (för det har min mormor sagt att alla getingar heter).

    Här sitter också ett stycke sonalycka framför tv-spel. Men han varvar med att springa ut i solen ibland... har sina fördelar med att bo i en röd liten stuga med vita knutar ute på landet mitt ute i skogen någonstans i Sverige

    Värre med dottern som helst inte går ut alls när det är så här varmt o soligt...

    SvaraRadera
  2. japp! han är klok som en hel bok :) tur det! för jag har verkligen försökt att inte visa mej rädd för getingar men när jag märkt att han är mkt lugnare än mej och bara skakar på huvudet åt sin mamma när hon skriker och viftar så känns det liksom fritt fram... på nåt vis... :P

    ja! ge mej en röd stuga med vita knutar ute på landet mitt i skogen nånstans i västmanland! viccepicce får inte spela hela dagarna heller om det nu lät så, hehe. men när man är lika stor som din dotra... så är det väl inte så lätt att säga "nu stänger du av datorn och går ut" kan jag tänka mej xD det var ju bättre förr, för vi var väl lugna, beskedliga och betedde oss prrreeeecis som man ska när vi kom upp i tonåren? :D ja-a, väl? :P

    SvaraRadera
  3. haha läste nyss på dotras blogg o där har hon själv bloggat om hur hon har med sig datorn (eller musiken i mp3'n om inte datorn får plats) överallt... att hon till o med mockar med musiken i öronen....

    VI!?! vi var väl bara snälla o beskedliga o sa: ja tack o amen, till allt som sas ^^

    SvaraRadera