måndag 23 maj 2011

HOW WONDERFUL LIFE IS NOW YOU'RE IN THE WORLD

jag skriver det inte ofta i bloggen men jag talar om det för honom, varje dag.
"jag älskar dej mest av allt i hela världen"

jag brukar inte skriva om hur bra han är eller alla bra saker han gör men jag
talar om det för honom, varje dag.
"du är det bästa mamma vet" eller "vad du är duktig! :D"

jag brukar inte lägga ut bilder på honom men jag talar om det för honom, varje dag.
"du är världens finaste kille"

min son är omtänksam, snäll och duktig. det talar jag också om för honom, varje dag.
"du är så snäll" säger jag och kramar om honom. men man ska inte tro att man får kramas
när man vill längre, för hans mamma är  himla pinsam förstår ni :)

han brukar svara mej; jag vet att du tycker det, mamma :)".
men jag kommer såklart att fortsätta tala om det för honom,
han får aldrig glömma bort att han är världens bästa kille eller att han gör mej
glad bara av att finnas till. för att passa på att skryta lite om honom nu när jag
ändå är på g... så säger de alltid, på utvecklingssamtalen, att hans styrka sitter
i hans snällhet :D han är snäll emot alla, alla får vara med och leka och han är
hjälpsam.. jag får alltid ont i huvudet när jag hör det, för jag växer så
jag slår det i taket :)

jag är så stolt över honom, det vet han.
han är mitt allt, min lilla prins och jag älskar honom!

3 kommentarer:

  1. Åh vilken fin mamma du är!!

    Vicce ska vara stolt över att ha en mamma som dig min vän!

    Helt sjukt vilka känslor och tankar barnen framkallar hos en! Kan komma på mig själv att nästan gråta när jag sitter och tittar/tänker på hur jäkla fina barn jag har och hur stolt jag är över de!!

    SvaraRadera
  2. vad du är snäll, då :D
    det är ju sådär, man försöker allt vad man kan.. ingen är perfekt men alla kan göra sitt bästa :)

    jag tycker att du är en underbar mamma också, you know! det är sådana som du, sådana som jag ser upp till :D

    och ja, jag grät nästan när jag skrev det här inlägget, hehe! det är kärlek utan dess like :)

    SvaraRadera
  3. Du är så himla bra Anna! Som säger det TILL honom och inte gör som så många andra, skriver det på facebook! Och goda egenskaper som människa smäller högre än hur fort han springer, hur många mål han gör, eller annat! Det är inte vad man gör utan hur man är som människa som räknas i den här världen! //Stina

    SvaraRadera