måndag 18 april 2011

..

jag drömde inatt,
ja - det gör jag iofs ganska ofta.
men inatt så drömde jag om en
kille (spelar ingen roll vem), vi
var och badade vid en badplats
som jag inte känner igen och
helt plötsligt dyker det upp två
vargar. de går emot mej, visar
tänderna, morrar och ser inte
alls nå' jättetrevliga ut.

minns att min första tanke var;
wooow, jag får se en varg!" men att
den snabbt övergick i; vargen ser väldigt
hungrig ut!"

killen springer och lämnar mej kvar.
schysst? killar alltså, säger ba' det :)

sen minns jag inte så mkt mer,
detaljerna var fler direkt när jag vaknade.
det är synd att man inte skriver upp dem.

det hemska i det här hela alltihop'et,
är inte att jag drömde att jag blev jagad
av vargar eller att killen försvann istället
för att rädda mej.

det hemska är att jag kommer att gå
och sjunga;

jaa, jaaag blir heellre jaaagad aaav vaaargar"
hela dagen nu. tack för det, orup!


låten är inte bra, texten har ingen betydelse
och... det är ju inte världens bästa start på
en måndag morgon :P

det positiva är;

nu kan det bara bli bättre! :D

g'morgon
& ha en najs day!


..

5 kommentarer:

  1. De var väl en varulv som heter Jacob... Kanske dax och ta en Twiligth kväll :P

    SvaraRadera
  2. hahah :D jaa-a! twilightkväll är jag på!

    SvaraRadera
  3. Hmmm lite drömtydning kan jag ju såklart inte låta bli med.

    Vargarna tänker jag mig kan symbolisera nåt som du tycker är kul o som du längtat efter men kanske känner att det vuxit dig över huvudet??? Att det "äter upp dig"

    Killen som faktiskt inte behöver vara en kille (eller isåfall just DEN killen) i verkligheten kanske står för att nån person som du velat luta dig mot/förlita dig på inte finns där i den omfattning du önskar??? Kanske du känner dig sviken av nån??

    Du kände inte igen badplatsen sa du... o det är ju i drömtydningssymbolik uppenbart att det inte är badplatsen som är det viktiga... utan att du är på en ny plats som du inte varit på förut

    Rena spekulationer här.... endast du kan ju tyda din dröm på rätt sätt... det kanske är så att du behöver lite påfyllning på filmfronten o bara det... =)

    SvaraRadera
  4. duuu! faendå :) jag har tänkt precis så! men det var väl inte ovanligt att vi råkar tänka lika.

    fat jag har inget emot att tänka på jacob heller, vem gillar inte 42grader varma varulvar, liksom :)

    SvaraRadera
  5. takes one to know one.... you know =P

    SvaraRadera