måndag 29 mars 2010


man kan nästan tro att jag har glömt min blogg litegrann
men det har jag inte. har bara haft fullt upp... för en gångs skull.

21 mars åkte jag och vicce tillsammans med farsan, ingela,
dennis, jonatan, greta, stig & emma upp till bjursås för lite
skidsemester. vicce skulle lära sej åka slalom! sötnöten fick
hög feber natten till söndag och den gick inte över förrän
på onsdag kväll, då det var dags att åka hem...

...men det stoppade inte honom, i ett par pjäxor, på med skidor,
upp i backen med liften och ned i en väldans fart! hur duktig
var han inte på att åka skidor då? och hur stolt får man bli?
efter ett par tre åk började han svänga och han lyssnade på
hur han skulle böja knäna och göra i liften. dröjde inte länge
förrän han fixade liften själv heller (han sade innan vi skulle åka
dit; mamma, jag kan faktiskt åka slalom redan. man gör bara så
här och så här" och böjde på knäna. jojomen! killen hade rätt, han
kunde jue faktiskt åka). sen åktes det, hela dagarna!
vicce & emma (stigs dotter) var båda två sjuka men SÅ
duktiga! .. vicces mamma, i form av jag, blev mer och mer
sugen på att åka slalom men har ju som känt blivit lite feg
sista åren :) .. tisdag eftermiddag lånade jag ingelas utrustning
och tog ett åk över berget hem till stugorna och jösses! så jävla
kul det var. lite dåligt med svängandet för en annan men det
gjorde inget, tog mej ju både upp och ned i backen.

onsdag eftermiddag åkte jag igen och efter ett tag började
jag kunna svänga med n ä s t an lite stil, självklart precis när
det var dags att åka hem :)

vi hade en underbart rolig vecka! kul att åka med farsan, ingela
och dennis och kul att de andra trevliga människorna var med.
jag gillar't! let's do it igen! .. dennis var förresten skitduktig på
sina twintits (hehe) som han hyrde ;) nej okey då, twintips heter
det. men jag sade fel ett par tre gånger innan jag lärde mej och
brorsan tyckte nog att jag var pinsam...... :D

vi åt god mat, snicksnackade, mumsade godis och sov skönt
mellan stunderna i backen.

det var det roligaste jag & victor gjort på länge.
tänk att han kan åka slalom nu!
nästa år åker vi igen,

och då dennis - då ska jag åka med dej i de stora backarna!


1 kommentar:

  1. ja man kan nästan tro att du har glömt bort din blogg... så sicken tur att du inte hade gjort det då. ^^

    Det låter som om ni haft trevligt... bra för dig att göra någe roligt o koppla av

    SvaraRadera